Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Spijkenisse, Nederland van Marielle Mol - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Spijkenisse, Nederland van Marielle Mol - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen!

Door: Marielle Mol

Blijf op de hoogte en volg Marielle

10 September 2014 | Nederland, Spijkenisse

Na weken van voorbereiding is het aftellen nu toch echt begonnen :). Volgende week dinsdag vertrek ik voor bijna een jaar naar Turkije om Engelse les te geven op een school. Ik heb er super veel zin in, maar het is ook wel spannend. Een jaar weg van je familie, vrienden en je eigen omgeving. Maar ik krijg er een hoop ervaring voor terug!

Het begon allemaal met google ;). Ik wilde graag wat meer ervaring met kinderen opdoen om uiteindelijk makkelijker als kinderergotherapeut aan de slag te kunnen. Alleen hier in Nederland kom je dan toch gauw op vrijwilligerswerk uit en dat is net niet wat ik zocht. Uiteindelijk ben ik bij een Engelse organisatie terecht gekomen. En met die organisatie kun je dan onder andere Engelse les geven in Turkije, China of Oman. Oman kende ik niet, dus dat viel gauw af. China was mij net iets te ver, dan kan ik niet even terug naar Nederland als ik daar de tijd voor heb. Dus toen heb ik voor Turkije gekozen. En toen begon het hele proces: skype sollicitatie, goedkeuring, contract tekenen en plaatsing. Eind augustus heb ik het contract getekend en volgende week vertrek ik al, dus dat gaat best wel snel. Ik ben geplaatst in een kindergarten in Izmir. Ik ga Engelse les geven aan kinderen tussen de 3 en 6 jaar.

Nadat ik mijn contract had getekend, begon er weer een nieuw proces; het regelen van mijn werkvisum. Dit ging niet helemaal zonder horten of stoten. Maar uiteindelijk kreeg ik afgelopen maandag te horen dat ik naar het Turkse consulaat toe kon. Zo gezegd, zo gedaan. Dinsdagochtend ben ik gelijk naar het Turkse consulaat toegegaan. Mijn visum is eindelijk aangevraagd :)!

En zo blijft er nog een week over om afscheid te nemen van iedereen die ik lief heb en die ik onwijs ga missen! Daarnaast moeten er deze week nog wat kleine dingen geregeld worden voordat ik daadwerkelijk weg kan, zoals onder andere het inpakken van mijn koffer ;).

Middels deze reisverslagen probeer ik het komende jaar jullie op de hoogte te houden van mijn avontuur.

Liefs, Marielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Actief sinds 05 Sept. 2014
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 4660

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 19 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: