Mijn eerste week in Izmir - Reisverslag uit Izmir, Turkije van Marielle Mol - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in Izmir - Reisverslag uit Izmir, Turkije van Marielle Mol - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in Izmir

Door: Marielle Mol

Blijf op de hoogte en volg Marielle

21 September 2014 | Turkije, Izmir

Afgelopen dinsdag was het dan zover. Om 19.50 zou mijn vliegtuig vertrekken naar Izmir. Er bleek alleen een probleem met het vliegtuig te zijn, waardoor we pas tegen half 9 de lucht in gingen. Om 00.40 Turkse tijd, was ik eindelijk geland. Ik had vrij snel allebei mijn koffers waardoor ik nog voor 1 uur al weg was. Ik werd keurig opgewacht door een medewerker van AIESEC, Erman. Hij bracht bij naar mijn hostel toe. Om 02.00 ging eindelijk de lamp uit en kon ik gaan genieten van mijn 4,5 uur slaap, want om 6.30 ging mijn wekker af. Ik had met Erman namelijk afgesproken dat hij mij om 7.30 zou komen ophalen om naar de school toe te gaan. Ik moest om 8.30 op de school zijn. Onderweg naar de school werden we gebeld met de mededeling dat ik eerst het hoofd van de school moest ontmoeten voordat ik naar de school toe kon. Toen zijn we ergens wat gaan drinken, want we moesten wachten totdat iemand anders die afspraak had gemaakt. Tegen 10 uur werden we gebeld en konden we naar de school toe. Ik heb kort kennis gemaakt met het hoofd van de school. Nadat we daar klaar waren, zijn we naar het kantoor van AIESEC gegaan. Ik kon toen kennis maken met de andere medewerkers van AIESEC. AIESEC is namelijk verantwoordelijk voor mij en helpt mij dit jaar bij alles. Die woensdag middag heeft Erman mij geholpen met het aanschaffen van een Turkse simkaart en met het veranderen van de lessen. Ik kreeg namelijk van het hoofd van de school te horen dat ik primary and secondary studenten les zou gaan geven, maar mij was beloofd dat ik op een kleuterschool les zou geven. Dit kon niet gelijk geregeld worden en dus moest ik even afwachten.

Donderdag ben ik zelf een beetje rondgaan lopen door de stad met google maps aan. De stad is zo groot dat ik anders de weg kwijt zou raken. 'S middags heeft Erman mij geholpen met het aanschaffen van een OV kaart, want ik moet regelmatig met het OV reizen. 'S avonds heeft hij mij de wijk Bornova laten zien, want daar kom ik uiteindelijk te wonen.

Vrijdag morgen besloten we toch maar om eens te gaan bellen, want ik had nog steeds geen antwoord gekregen over het veranderen van de lessen. Toen we belden, bleek het geregeld te zijn. Ik moest die dag naar school toe om kennis te maken met de docenten en om mijn boeken en rooster op te halen. Ik heb toen zelfs ook nog meegekeken met 2 lessen. Het was erg leuk om te zien hoe hier les wordt gegeven. Nadat ik daar klaar was, kon eindelijk mijn weekend beginnen. Nu moet ik alleen nog een huis regelen en mijn verblijfsvergunning.

Van het weekend ben ik lekker naar het strand geweest om even bij te komen en om mijzelf voor te bereiden op mijn eerste schooldag. Aankomende maandag ga ik definitief van start. Vandaag moet ik mijn hostel uit en trek ik even tijdelijk in bij een medewerker van AIESEC totdat ik mijn eigen appartement heb.

Liefs Marielle

  • 22 September 2014 - 13:34

    Marjolein:

    Klinkt goed marielle! Enjoy!

  • 22 September 2014 - 14:06

    Pa:

    Leuk verhaal, Mariëlle. Hou ons op de hoogte. Waar blijven de foto's?

  • 22 September 2014 - 19:46

    Tante Joke:

    Klinkt super Marielle.Hoe was je eerste werkdag?Een beetje meegevallen??Hopelijk heb
    je gauw een eigen kamer !Heel veel groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Actief sinds 05 Sept. 2014
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 4658

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 19 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: