De maand december - Reisverslag uit Izmir, Turkije van Marielle Mol - WaarBenJij.nu De maand december - Reisverslag uit Izmir, Turkije van Marielle Mol - WaarBenJij.nu

De maand december

Door: Marielle Mol

Blijf op de hoogte en volg Marielle

31 December 2014 | Turkije, Izmir

En we zijn alweer aan het einde van het jaar aangekomen. Wat een jaar, met een hoop goede momenten, maar ook zeker met wat slechtere momenten.

Enkele goede momenten van dit jaar zijn:
- Ervaring als ergotherapeut kunnen opdoen bij Rijndam revalidatiecentrum;
- Een nieuwe uitdaging aangegaan. Voor een jaar alleen naar Turkije;
- Een hoop leuke dingen gedaan met vrienden;
- Nieuwe vrienden leren kennen;
- Op bezoek geweest bij vrienden in Bodrum;
- Pakketjes en brieven ontvangen uit Nederland;
- Een cadeau gehad van mijn baas voor kerstmis;
- Werken bij een language school met ontzettend veel leuke en lieve collega's.
- Etc.

Enkele mindere momenten van dit jaar zijn:
- Het missen van mijn familie en een paar goede vrienden met de kerstdagen;
- De problemen die ik heb met de overheid hier en met mijn verblijfsvergunning;
- Het niet meer omgaan met enkele vrienden;
- Mijn vaste baan opgezegd waar ik meer als 5 jaar werkzaam ben geweest.
- Etc.

Maar het belangrijkste is toch wel dat er een paar mensen zijn geweest die mij er toch door heen hebben geholpen en dan met name de laatste 4 maanden van dit jaar. Zoals jullie eerder hebben gelezen, liep het hier niet allemaal zo soepeltjes in het begin. Gelukkig heb ik nu een ontzettend leuke baan met onwijs veel lieve en leuke collega's die altijd voor mij klaar staan en mij met alles willen helpen. Daarnaast heb ik hier ook een aantal goede vrienden. Dit alles zorgt ervoor dat ik met veel goede moed het nieuwe jaar in ga. Hopelijk is het probleem met mijn verblijfsvergunning gauw opgelost en dan is er niks meer wat mij in de weg staat om dit jaar tot een goed einde te brengen.

2015 Begint voor mij erg goed. Ik ga namelijk van 1 januari t/m 4 januari naar Bursa toe samen met Chaynika. We gaan daar lekker een paar dagen genieten en de sneeuw opzoeken. Ik vind namelijk wel dat wij dat verdiend hebben, na een eenzame kerst en na al dat harde werken.

Ik wens jullie allemaal een gelukkig uiteinde toe!
HAPPY NEW YEAR!
Liefs Marielle

  • 31 December 2014 - 12:29

    Hetty:

    fijn om te horen dat het nu wat beter gaat, wij wensen je vanuit Broeksittard de allerbeste wensen voor 2015, groetjes van ons.

  • 31 December 2014 - 16:04

    Pa:

    Jij hebt het inderdaad verdiend om na 4 maanden een beetje thuiszitten, even lekker naar de sneeuw te gaan. Geintje, Marie, je hebt het inderdaad verdiend! Wij hebben jou ook gemist met de kerstdagen en nu met de jaarwisseling, maar dat lijkt mij wel duidelijk. Veel plezier met de jaarwisseling en de dagen in de sneeuw.

  • 01 Januari 2015 - 22:31

    Joke:

    Gelukkig loopt het nu allemaal een beetje beter!!Zal toch vreemd zijn om met deze dagen niet bij je familie te zijn!
    Wij wensen je een super 2015 en dat alles gauw geregeld is!!
    Heel veel groetjes van ons!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Actief sinds 05 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1327
Totaal aantal bezoekers 4656

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 19 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: